Wycieczka w Tatry i Pieniny

22.05.2023 Kategoria:

W dniach 15 i 16 maja 2023 uczniowie klas VII, VI oraz kilku uczniów z  klas V i IV wzięło udział w wycieczce krajoznawczej w Tatry i Pieniny. Rankiem 15 maja wyruszyliśmy z Pustyni do Zakopanego. Zwiedzanie Zakopanego z przewodnikiem rozpoczęliśmy od odwiedzenia Muzeum Oscypka, w którym uczestniczyliśmy w warsztatach wykonania oscypka. Gazda bardzo interesująco opowiadał o swojej pracy, a także tradycji i zwyczajach podhalańskich. Następnie udaliśmy się pod słynną skocznię „Wielka Krokiew”. Kolejnym punktem wycieczki był spacer po Zakopanem, odwiedziliśmy Krupówki, a następnie drewniany kościół oraz cmentarz zasłużonych na Pęksowym Brzyzku. Wyjechaliśmy też kolejką na Gubałówkę, skąd podziwialiśmy piękną panoramę Tatr. Obowiązkowym punktem każdej wycieczki było zakupienie pamiątek w Zakopanem. Odwiedziliśmy również Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Wieczorem dotarliśmy do naszego pensjonatu w Poroninie na obiadokolację i nocleg.

Następnego dnia opuściliśmy gościnny pensjonat i udaliśmy się naszym autokarem w Pieniny Spiskie. Trasa pieszej wędrówki prowadziła czerwonym szlakiem z Łapsz Niżnych do Niedzicy. Wspięliśmy się na górę Żar, czyli najwyższy szczyt Pienin Spiskich. Na samym szczycie weszliśmy na platformę widokową z widokiem na Jezioro Czorsztyńskie. Po drodze mieliśmy okazję podziwiać piękne krajobrazy górskie, a podczas odpoczynku robiliśmy efektowne zdjęcia górskich krajobrazów. Nasz przewodnik bardzo interesująco opowiadał o florze i faunie Pienin. Po zejściu ze szlaku udaliśmy się do Niedzicy, gdzie przewodnik opowiedział o  historii zamku w Niedzicy oraz o budowie zapory. Po zakupieniu pamiątek udaliśmy się do autokaru. W godzinach wieczornych  powróciliśmy do Pustyni. Podczas wycieczki członkowie szkolnego koła PTTK mieli okazję uzyskać punkty do książeczki Turysty Przyrodnika.

Opiekę nad uczniami sprawowali: Dorota Borcz, Paulina Gil, Marzena Świątek, Lilianna Jaszcz i Krzysztof Stachowicz.